Tuesday, May 23, 2006

Ayahanda



Novel yang terkumpul kekuatan emosi, perasaan, imajinasi, lengguk gaya bahasa pengarang. Mengenali perasaan seorang anak dan perasaan seorang “bapa”.

4 Comments:

Blogger ~albazrah~ said...

Novel ni juga saya berulang kali baca. Semua adik beradik saya pun baca. Masya Allah, Tabarakallah. Baru saya dapat faham kenapa begitu pelik hati seorang ayah.

Saya terfikir, mungkin Cikgu ada sesuatu yang sangat halus di antara hubungan cikgu dan ayah cikgu, kerana saya dapati, cikgu seringkali membawa kisah seorang anak dan ayah. Dalam cerpen2 juga. Semuanya sangat mendidik.

Alhamdulillah

9:14 AM  
Blogger hakir rahman said...

antara novel paling banyak saya ulang baca, sangat terkesan.

9:29 AM  
Blogger seputehqaseh said...

salam alaik..
hbgn saya dan ayah xrapat.sedikit sebanyak novel ni mengajar sy lebih menghargai ayah..benarlah kata pepatah "seorang ayah xtahu menunjukkan kasih sayang pd anak2 tetapi hakikatnya dia menyayangi anak2 spt mana ibu menyayangi mereka"

dh berapa kali khatam tp sy xpernah rasa jemu..kdgkala sy mengutuk watak anak bongsu dan isterinya..bencinya..

klu wata ini benar wujud ingin sekali sy bertemu dgnnya..

sy harap sy dpt bertemu dgn tukcai azizi..teruskan usaha anda..

10:54 AM  
Blogger seputehqaseh said...

sy bg kwn2 pinjam novel saya tapi bukan novel ayahanda..rosak nnt..
first time baca ms sy form 1.novel ni kak ngah pnjm dari kawan.bw blk umah sy tumpang baca.lps tu mmg sy cari novel ni tapi x jumpa..

nk dijadikan cerita, kak long tahu sy tgh cari novel ni dan dia hadiahkan pd saya ms hari lahir yg ke-14..pegi mana2 mesti bw novel ni.novel lain tggl kat rumah..hadiah pl best..syg kak long sy..

11:02 AM  

Post a Comment

<< Home